کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

کتابی برای دنیای مجازی

کتاب شبکه

با ظهور و بروز اینترنت و گِره خوردن زندگی‌ها به زلفش کم کم بخشی از دنیای ما منتقل شد به این شبکه مجازی، « کتاب شبکه» شرحی است بر این نیمه مجازی کمتر دیده شده. باشد که اثری از من بر دیوارهای اینترنت به یادگار بماند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

امنیت مرورگر

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۳۴ ب.ظ

فایرفاکس

برای مرور سایت‌ها و وبلاگ‌ها به یک مرورگر وب احتیاج داریم. از آنجایی که این مرورگرها دروازه ورود ما به اینترنت هستند و اطلاعات زیادی توسط این مرورگرها رد و بدل می‌شود امنیت مرورگر از درجه بالایی برخوردار است. اگر از فایرفاکس برای وبگردی استفاده می‌کنید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با افزونه‌هایی ک امنیت وبگردی شما را ارتقاء می‌دهد آشنا شوید.

ممکن است سایت یا وبلاگی که شما مشغول مطالعه آن هستید حاوی تبلیغات آزار دهنده باشد یا کد‌های مخربی که سیستم شما را آلوده می‌کند شاید هم دارای کدهایی باشد که مثل یک جاسوس فعالیت‌های شما را زیر نظر بگیرد و به سرورهایش ارسال کند. با افزانه‌های زیر شما می‌توانید خودتان را تا حدودی در برابر این کدهای مخرب مصون نگه دارید.

 ۱. Adblock Plus

این افزونه همانطور که از اسمش پیداست یک ضد تبلیغ افزار است که اکثر تبلیغات را بلاک کرده و شما را از شر آن‌ها خلاص می‌کند. شاید از خودتان بپرسید چرا باید تبلیغات وبسایت‌ها را بلاک کرد، با بلاک کردن تبلیغات صفحات وب با سرعت بیشتری بارگذاری خواهند شد و شما هم حجم کمتری اینترنت می‌سوزانید و البته این نکته مهم که برخی از تبلیغات حاوی کدهای خطرناکی هستند که با این افزونه از شر آن‌ها خلاص می‌شوید. این افزونه را از اینجا دریافت کنید.

 ۲.NoScript Security Suite

جاوا اسکیرپت‌ها ایجاد شدند تا صفحات وب پویا و جذاب‌تری داشته باشیم. اما گاهی جاوا اسکیرپت‌ها می‌توانند مخرب باشند. این افزونه از اجرای جاوا اسکیرپت‌ها جلوگیری می‌کند البته شما می‌توانید لیستی از سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که بهشان اطمینان دارید تهیه کنید تا آن‌ها به درستی و با جاوا اسکیریپت به نمایش درآیند. این افزونه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

 ۳. Ghostery

شرکت‌های زیادی هستند که با اهداف مختلف فعالیت‌های شما را زیر نظر می‌گیرند. اگر دوست ندارید همواره تحت کنترل باشید این افزونه به درد شما می‌خورد. بعد از نصب نماد روح مانند این افزونه در نوار بالای مرورگر به نمایش در می‌آید و با ورد به هر سایتی موارد که شما را دنبال می‌کنند را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید آن‌ها را بلاک کنید و مثل یک روح غیر قابل ردیابی در اینترنت فعالیت کنید. این افزونه را از اینجا دریافت کنید.